2.22.2007

Biberon:

Bu konu tartismali... Bebek biberondan icmeye hemen alistirilmali mi alistirilmamali mi... Alistirmamali diyen kisim biberondan daha cok aktigi icin anne memesini reddeder gorusunde.
Mesela artik yorgunluktan surunurken annenize veya bakiciya veya esiniz de olabilir:) bayragi devredip uykuya teslim oluyorsunuz ve cektiginiz sakladiginiz sutleri o kisinin vermesi gerekiyor. Bu, benim haftada birkac gece yaptigim birsey oldu ve hayat kurtardi diyebilirim. Ozellikle lohusalikta annenin gercekten dinlenmeye ihtiyaci var.
Anne memesine en yakin biberonun (başlığı tabi) da Avent olduğu dusunuyorum. Ben gercekten severek kullandım kendisini. Ve oğlum dogdugundan itibaren de gerek sutumu gerek mama takviyeyi hep 0 baslikli Avent kullanarak verdim. Hic bir sorun da yasamadim.

Emzik:

Bu konuda da tartisma ciddi.... Alistirmali mi alistirmamali mi. Sonra biraktirmak buyuk izdirap diyen de var, emmek bebek icin onemli bir rahatlama ve psikolojik destek, emzik iyi birseydir sevelim kendisini diyenler de...
Oglum emzik kullaniyor ama sadece uyurken. Gun icinde istemez ihtiyac da duymaz. (Zaten net olarak isteyemez 1 yasinda o minik adam:) Ben buyuk faydasini gordum, emzigi verdigimde artik uykuya gecileceginin bir isareti olarak hayatimizda bircok sey degistirdi. O anda gozler uyku moduna gecer. Bir de uyku battaniyemiz var, onu da verdim mi eline oh tamamdir durum.
Buraya kadar iyi guzel de tabi biraktirma gunu geldiginde uykuyu ne yapicaz bilemiyorum... Battaniyeyi emer belki..
Emzikte de bebegin agiz icine en uygun olanin (ve dis damak yapisina zarar vermeyenin) Nuk oldugu soylenir. Ben de Nuk kullaniyorum, aramiz iyi...

Sut Torbasi:

Anne Sutu gercek bir mucize... reklam slogani gibi oldu..

Ama soyle bir hassasiyeti var, tamamen arz-talebe gore calisan bir mekanizma var icerde. Yani bebek ne kadar cekerse ne kadar sık emerse o kadar cok sut geliyor.

Sutu artirmaya yonelik binbir turlu tavsiye var, sunu ye sunu ic, bununla bunu kaynat ve sonra onu suraya koy sonra bunu ekle ic bak neler olacak falan gibi. Ben sutu artirmanin sadece 1-bol su icmek 2-sık sık cekmekten (bebek emmesi dışında makine ile) gectigini savunuyorum.

Bebek ilk zamanlar takribi 2-3 saatte bir acikiyor ise arada mutlaka her 2 gogsu de cekmek lazim. Aman biriken sut cekince gidecek, bebegin emmesi icin kalmayacak diye dusunmek hata. Cunku dedigim gibi, arz-talep meselesi, yani daha cekerken yeni sut yapilmaya baslaniyor.

Tabi ilerde sutun azaldigi gunler icin sut saklamak gerekiyor.

Süt torbasinda benim favorim Lansinoh. Çünkü kendinden fermuarli, ve baska markalar gibi baglamakla ugrasmiyorsunuz baglarken birkac dokmuslugum var iste o an bittigim andir...

Gogus Kremi:

Gogus yarasi yasayan veya yasayani goren var mi aranizda? Ben gordum ve acilarin kadini iste bu demek... Ya Allahım annelik nasil bi mucizedir, azap ceke ceke bebegini beslemek...

Ben ilk emzirdigim andan itibaren Lansinoh'un gogus kremini kullandim. Saf E vitamini oldugu icin her emzirmeden once temizlemeye falan da gerek yok bebege hicbir zarari yok. Her bir emzirmeden ve cekmeden sonra tazeledim ve hayatim aylarca boyle gecti. Artik gogus uclarinin iyice sertlestigini gordukten sonra zaten biraktim ve boylece yarasiz beresiz yirtmis oldum bu isten...

Kesin tavsiye ediyorum...

Oyun Parki:

Süper gereksiz bir icad. Onun icinde mizlamadan 5 dk duran bebek ancak oyuncak bebektir. Tamam anliyorum arada en azindan tuvalete gitmek icin bebegi bir yere birakmak zorundaligi olabiliyor, ama ayrica bir oyun parki almanin manasi yok diye dusunuyorum.

Teri Önleyici Yatak Koruyucu:

Yazin her uykusunda sucuk kivamina gelen, saclar baslar yapismis kalkan oglumu bu durumdan kurtarmak icin herseyi denedim. Boyle bir urun oldugunu gorunce de atladim hemen aldim hemen taktim. Ustu filen gibi olan yatagin uzerine koselerdeki lastiklerle takilan bir sey bu. Ama almayin derim, ise hic ama hic yaramiyor...

...

Devami gelecek...

4 yorum:

nimetin.blogspot.com dedi ki...

aman sakın çocuğunu biberona alıştırma dediler. bende vermedim. çokkk büyük hata ettim. beni emmezmiş peh. kaç ay emzireceğiz zaten. hepi topu 6 ay kalabildim çocuğumun yanında. beni emmedi. biberon da vermedim inatla sonunda yeme alışkanlığını kazanamamış ve hala aç yaşamayı felsefe edinmiş 6 yaşında bir kıza sahip oldum. içinden ne geliyorsa onu yap. biberonda ver emzirde. her ikisine de uyum sağlayabiliyorlar. sakın büyük sözü dinleme kendi bildiğini yap. çocuk ve anne arasındaki iletişimi ne anne ne kayınvalide nede eş öğretebilir. anne içgüdüsel olarak yapıyor zaten.

nimet

yummymummy dedi ki...

valla haklisin Nimetcim.. tecrubeye saygimiz sonsuz elbette ama bazen her kafadan ses cikmasi insani daha fazla bunaltiyor... ben de aynen dedigin taraftariyim, insan ic sesine guvenmeli. Bir de zaten her cocugun karakteri de farkli oluyor, birinin kotu tecrubesinin seninle hic alakasi olmayabiliyor. Ah kizinin yemek durumunu da anlayabiliyorum benim yegenim de 9 yas ve hala ac kalmak icin direniyor... Seninki yemek mi seciyor yoksa hicbir seyden yemiyor mu?

nimetin.blogspot.com dedi ki...

yummy benim nazanım aç yaşıyor. hatta kreşte bir gün nazan için toplantı yapmışlar. acaba annesi bir vitamin mi veriyor nasıl bu çocuk bu şekilde yaşıyor diye. çünkü bazen günde bir kaşık çorba ile günü bitiriyormuş. yok hiçbirşeyde vermiyoruz ama o ısrarla yemiyor. yemeden büyüyor!! yalnız nazanin bu durumundan doktorunun haberi vardı. 3 aylikken çinko vermeye başladık. o zamanlar yoktu piyasada hacettepe ün. eczacılık fakültesinde özel yapılıyordu. gidip oradan alıyorduk. doktoru boyu uzun olacak saçları güzel olacak demişti. hakkaten nazan hiç süt içmediği ve doğru dürüst beslenmediği halde boylu poslu bir kız:)
ver çocuğuna mama da ver sut de ver emzirde yeterki aç kalarak yaşamayı öğrenmesin.

nimet

yummymummy dedi ki...

Nazancik benin yegenime o kadar benziyor ki... yegenim evden okula gelmis bir gun, ''anne anne..ben nohut yedim demis'' anne saskin, mutlu, belli etmeden, aferin yavrum begendin mi ne kadar yedin? diye sormus, bizim ufaklik cevap vermis... ''2 tane''. Hani fikra gibi geliyor kulaga ama gercek... Tanri sagliklarini korusun...