1.11.2007

Şarap ve Aşk Şehri Porto....

I found my love in Portofino... değil Porto diyen bisürü insan olmuştur eminim... bebekleri bırakıp kocayla bi haftasonu Porto'da nehir kenarında elele gezip nefis şaraplar içip sonra uzun geceler geçirmek istiyorum. Şirin ve romantik bir şehir. Duoro nehri şehri ikiye bölüyor. Duoro, Altın demek...

Şehirde bir şarap firmasında tur aldık. Tur dediğim de yarım gün falan değil:) 20 dk sürüyor, sonrasında tadım yaptırıyorlar. İlginç bilgiler edindik tabi; Porto şarabı farklı 29 çeşit üzümden üretiliyor, 14 beyaz ve 15 kırmızı. Biraz daha tatlı bir şarap, bir noktada fermentasyonu kesip içine brandy katıyorlar. Ben aralarından en çok Vino Verde yani Green Wine/Yeşil Şarap dedikleri çeşidi sevdim. Bu, aperatifle içilen bir şarap yani yemek öncesi peynirle meyveyle filan. Yumuşak, genizde nefis bir tat bırakan ve hoş bir şarap türü.

Tabi hamilelikle şööyle keyfine vara vara içebildiğim şarap 1, max2 kadehi geçemedi:) ama şöyle birşey yaptık, saklanabilen türden 2 tane iyi şarap aldık getirdik, birini kızım doğduğunda açacağız, diğerini de oğlum evlenirken... Umarım doğru düzgün saklayabiliriz de sirke olmazlar. Ya da daha önemlisi, umarım o günleri görebiliriz. Oğlumun evlenmesine nerden baksam 30 yıl var:)

Porto'nun içinde kalmadık, 70 km mesafede Viana do Castelo diye biryerde dağda eski bir manastır var. Burayı renove edip gayet de güzel bir otel yapmışlar. Manzarası şahane, şöyle ki bizim odadan bir kilise ve arkasında aşağıda okyanus görünüyordu. Vahşi bişey. Resimdeki de otelin lobisi, çok şirindi. Ama 70 km ve sonra bir süre de dağ tırmanışı biraz zordu doğrusu, bir daha gitsem kesin şehir içinde kalırdım.
Porto, seyahatin son durağıydı. Gerçekten de keyifli bir şey yaptık. herşey yolunda gitti, yalnız dönüşte uçakta benim tansiyon biraz düşüşe geçti ve biraz korkuttu bizi. Yemeği geç verdiler ve tam yemeğimi yemeye başlamıştım ki düşmeye başladı... Neyse tuzlu ayran, vişne suyu, ayaklar yukarı, ekmek peynir falan derken yarım saatte normale döndü. Sanırım etraftakiler de bana bakıp e zaten senin ne işin var uçakta tatilde, müstehak sana falan demişlerdir:)

2 yorum:

Serra yiLmaz dedi ki...

ne kadar $irin renkLer oLe. boLe bi oteL Lobby`si hic gormemi$tim. renkLere bittim diebiLirim :)
$imdi iyisin dimi? herhangi bi sorun yoktur umarim.. yummy mummy bizi merakta birakmasiiin :)

~Serra

nimetpamuk dedi ki...

yummy biz teeee portolara gitmedik ama aynı işi göremede yaptık:)) hoşgeldin:)) mutlu geldi sesin.

nimet