1.09.2007

Porteeekiizzzzz akşamlaaarıııııııı bir başkaaaaaa oluyoooooorrr

Portekiz deyince aklımda pek fazla birşey canlanmıyordu doğrusu... Tipik bir Akdeniz ülkesi falan bekliyordum. Beklediğimden çok daha özgün çıktı adamlar... kendi hallerinde bir yaşamları var. Yaşama biçimlerini çok sabit tutmuşlar, pek değişmemiş birşeyler. 1970lerde Avrupa Birliğine girmişler, bundan önce fena çalkantılı dönemleri olmuş. Şimdi epey iyi durumdalar. Restoranlarda, dükkanlarda falan 70'li yılların tadı var hep, enteresan...

Dillerini de çok daha İspanyolca'ya yakın düşünürdüm hep, alakası yok. Resmen Rusça, Çekce falan tadına geliyor kulağa.. dıbrıj dobruj dırıjj bi dilmiş:)
Biz 2 yaşında bir kızı olan yakın bir arkadaşlarımızla gittik. İnince araba kiraladık, orda şansımız feci gitti çünkü adamların elinde istediğimiz büyüklük olarak Ford Transit'ten başka bişi yoktu. Bu da şu demekti, evet sığacaktık ama hoplaya zıplaya ve voooooooooooooo diye motor kucağında gibi çalışan bir gürültüde seyahat edecektik. Ve ben herhangi bir kasiste doğuma geçebilirdim. Neyse, gülüp eğlenmemizi bozmadan eh napalım kader şans diyip atladık şahane minibüsümüze ve yola koyulduk.

Şöyle bir yol izledik; Lizbon'a 20 km mesafede Cascais diye civarın en baba balıkçı ve tatil kasabası var, orda kaldık ilk 4 gün. Burası bizim Kuşadası, Side falan tadında biyer. Portekiz el işi nakışlar ve delik işleriyle ünlüymüş. Bu tip şeyler satan yarı turistik mini dükkanlar keşfettim, kızıma üstünde başharfi işli mendiller ve keten lavanta keseleri falan aldım:) Yakın olduğu için Lizbon'a da rahatca gidip gezdik.


Bunu Lisbon kaleden çektim. Karşı yakada o ellerini açmış gibi görünen şey o meşhur anıt, hani şu bir eşi de Brezilya'da olan ve birbirlerine bakan anıtlardan Lizbon'da olanı... Sol altta devasa yılbaşı çamı var, şehir merkezinde kurulmuş olan.

Cascais'da okyanus kenarında, Farol Design Hotel diye fazlaca cool bir otelde kaldık. oğlum erken uyandığı için kahvaltıyı açan aile olarak her sabah okyanus üzerine güneşi doğurduk... sabah romantizmi yaptık 4 gün...

Yarın: 2. destinasyon, Lisbon'a 3 saat uzaklıkta Busacco Sarayı... çok havalı...

2 yorum:

Serra yiLmaz dedi ki...

ay ay cok guseL.. sorunsuz bi $ekiLde gidip donmene sevindim. ;)
yeni yazini bekLiorumm.

~Serra

KUGUU dedi ki...

Hosdondun Yummycgm, eee anlat hadi hepsini:)