1.22.2007

Dunya Dondukce Bakici Sorunu Hep Olacak

Bu ikinci bakicimiz. Birincisinden iyi bir kazik yemistik. Her bir bakicili annede Bakici ve Kaziklar adli binlerce oyku vardir eminim. Neyse sonra simdikini bulduk. 6 ay oldu yaklasik, ciddi bir problem olmadi simdiye dek.
Asko ve ben ikimiz de yatili bakiciya karsi olduk hep. Evde pijamanla gezinip televizyon karsisinda birbirinle mirnasamayacaksan, evde hep bir yabanci varligini hissetmeyi cocugun gece agladiginda yanina kosmaya tercih edeceksen....i-ih bize gore degildi. Oglum zaten gece uyuyan bir bebek oldugu icin iyi de ettik sanirim. Haftada 2 gece kaliyor, anlasmamiz oyle, bizim de bu iki gece (pts ve cars) haliyle off gunumuz:) disari cikiyoruz, sosyal hayatimizi bir yerlerden yakalamaya calisiyoruz, sinema yemek falan filan. Duzen gayet iyi..

Eee peki sorun nerde...
Hal boyle olunca yani hergun gidip gelince bu sefer de kadincagiz eve surekli mikrop tasiyor. Dogal olarak hergun otobusle gelip gidiyor ve ister istemez bizim oglan ayda bir istisnasiz hasta... Evet biz Persembeden beri yine hastayiz... Bakicisiyla beraber hasta kalktilar o sabah, ve kadin 4 gun gelemedi, benimki surekli ates halinde, ben ise gidemedim, geceler kabus vaziyetteyiz. Bizimkinin adini Otuzsekiz olarak degistirdik. Otuzsekiz naber? Gunaydin Otuzsekiz.. Hadi yemek vakti Otuzsekiz.. ve versiyonlari... Bugun ates fena degil, 38 altinda. Sabah kadincagiz geldi ama ses mes berbat, kendisine gulegule iyiles gel dedim cunku anlamsiz bir mikrop paylasimindan oteye gidemeyecek bu sekilde.

Asko'ya sorsan bakicinin bizde kaldigi geceler ayni odada yatmamalilarmis, bu sorunun onemli bir kaynagiymis. E simdi bir ekstra odam var ama kizim geldikten yani Marttan sonra o oda onun olacak ve kaldiginda ayni odada yatmaktan baska careleri yok.

Benim bir malikaneye tasinmam lazim.....

Sooooyle Iskocya ovalarinda eski bir kaleden bozma falan... 83 odali bir yer. Bakicilar dizi dizi. hepsinin ayri odasi var.
-Yine hastalandin mi? ha tamam canim sen git oburu gelsin...
-Sen gorunen yerlerin mi tozunu aliyorsun sadece, cocugun odasinin kapisinin ustune elimi surdum 1 parmak toz bulasti elime.. 3 yilligina suruyorum seni.. Ekvatora gidiyorsun. 60 derecede calisip oradaki butun bebek odalarinin tozunu alip hayatini kazanacaksin.
-Aylardir bebegin dolabini bosaltip icini temizlememis ve esyalari oldugu gibi mi tutuyorsun? 5 milyon kere 'tertipli olacagim' yazacaksin.
-Senle anlasmamizda oglum emeklemeye baslayinca yerleri hergun elektrikli supurge ile alip halisiz yerleri silecegin yaziyordu ve sen kaytariyor musun... nobetcileer!!
-hmmm... sen aman canim ne olacak diyip bebegin beyazlariyla birlikte birkac koyu renk atip birlikte yikiyor sonra butun renklerin icine mi ediyorsun... bunu defalarca soylesem de birgun camasirlikta beyazlarla birlikte sallanan bir kahverengi suveter mi goruyorum... sana yuh diyorum.

Nihayetinde, camasirmis tozmus bir tarafa birakip en onemli seyin evladimiza nasi davranildigina bakmak durumunda kaliyoruz. Oglum cok mutlu, iliskiler gayet iyi. Sunun farkindayim ki her bir yonu istedigim gibi olan birini bulmam icin 4-5 kisi ayni anda calistirmak zorundayim cunku gercekten de herkesin herkese gore eksigi oluyor. Mukemmeli beklemek ve aramak hayal kirikligi. Makus kader deyip kotuye boyun da egmemek lazim tabi...

Sonuc olarak yatili mi gunduzlu mu derken boyle bir suru arti-eksi cikiyor...

Kimde ne oykuler var cok merak ediyorum....

15 yorum:

Pratik Anne dedi ki...

Gecmis olsun yummy mummy ve oglushu. Bakici hikayeleri bir yana, ne yaparsan yap bu kis herkes malesef bir virus kapip atesli, kusmali hastalik gecirmiyor sanirim. Yani desen ki ben evde cocuguma bakacagim, bakici da gelmesin, yine de bir yerden bulasacak o virus. Marketi var, magazasi var, restorani var, oyun saatleri, arkadas ziyaretleri vs vs. En kotusu (ki bizim basimiza geldi) bir hastalik icin hastaneye gidip, bekleme salonunda baska bir virus kapmak var. Yani ucari kacari yok. Bakicili da bakicisiz da ayni terane bu kis.
Bakici hikayelerine gelince, dusununce hangimiz mukemmeliz ki? Ama cocugumuz icin en mukemmelini istiyoruz, o bizim en dogal hakkimiz. Ben cocuguma iyi bakici olurum mesela, ama dort dortluk ev isi beklersen benden yandin. Utuydu, mum gibi tertemiz evdi unut. Kocacimla paylasa paylasa ev eh iste adama benziyor.
Bis sansliyiz Allaha shukur. Mutlu baslayip mutlu devam eden br bakici hikayemiz var. Butun gun Burak'la benden daha iyi ilgilenyor. Cunku cok ev isi beklemiyorum kendisinden. Dogal olarak gun ici ben calisirken 100% Kipircan'a ilgi, sevgi, oyun veriyor. Oglushla ben basbasa kaldik mi garibim sikiliyor, cunku annesi (esimle paylassak da) bir taraftan haftalik yemek yapmak, haftanin daginikligini toparlamak, camasiri bulasik i halletmek zorunda. Bazen sirf bu yuzden bakici benden cok tezahurat goruyor.

Serra dedi ki...

;(
gecmi$ oLsun, in$ kisa surede atLatirLar..

~Serra

Adsız dedi ki...

Ben de bakıcı konusunda şanslı bir anneyim sanırım. kızım doğunca 10 ay yatılı bir Özbek kadın baktı kızıma. Çok iyi baktı gerçekten. Evet, yatılı bakıcı ile kalmak bazen zor ama özellikle küçük bebek olunca evde, o kadar faydası var ki, sakıncalarını göz ardı edebiliyorsunuz.

Sonra o kadın gitti, tavsiye üzerine bir başkası geldi (gündüzlü) ama bu kadıncağız biraz hırsız çıktı:) Bir ay içinde cüzdanlarımızdan ufak ufak yürüttü paraları, fark ettiğimiz anda çıkardık tabii.

Şimdiki bakıcımız Arife Amasyalı, yaklaşık 10 aydır bizimle, geldiğinde biraz köylü bir konuşması ve tavırları vardı ama o kadar iyi, özverili ve çalışkan ki, çok çok memnunuz şimdi. Kızıma mükemmel bakıyor, hafta 2-3 gün kalıyor, ev işi ve ütü de yapıyor. Hiçbirini ben istemiyorum, kendisi yapıyor. Ben de akşamları yemeği yapıyorum. Eşimle ona söylediğimiz tek şey senin görevin kızımızla ilgilenmek, gerisi önemli değil diyoruz. O da bunu kötüye kullanmıyor.

Bazı sıkıntılar oluyor tabii, bazen üstünkörü yaptığı şeyler de oluyor ama o kadar güzel telafi ediyor ki, unutuyoruz hemen. Seviyoruz Arife'yi canım:)

Aslı Cin dedi ki...

Ben de yok hikaye. Bir kaç anne bebek grubunda duyduklarımdan sonra da iyi ki yok diyorum. Şanslı bir anneyim çünkü anneannesi bakıyor. Daha şanslı anneler zaten kendisi bakıyor çocuklarına.

Ama Allah kolaylık versin diyorum, zor, çok zor, arkadaşlarımdan da biliyorum.

Ve bir de geçmiş olsun :(

yummymummy dedi ki...

Selam pratikcim.. evet haklisin hastaliktan kacilmiyor... ama insanin da ici eziliyor minik oglan ooyle halsiz halsiz gezip kohkoh oksurup dururken...
Benim bakicidan bebek odasi disinda bir is beklentim de yok... Odasini tertipli ve tozsuz tutmasi yeter... Bir de emeklediği yerlere agzini burnunu surdugu icin yerler de her daim temiz olmali tabi:) dedigin kesinlikle dogru, zaten en onemli is sevgi, duzen ve anne eksikligini hissettirmeyecek hersey...

yummymummy dedi ki...

Selam Serra! cok tesekkurler, herkes simdi daha iyi:)

yummymummy dedi ki...

Ennecim selam.. Yasasin Arife o zaman!:) konusmasindaki farkliliklar falan bence de onem listesinde asagida kaliyor, muhim olan sorumluluklarini yerine kaytarmadan getirmesi ve sevgi dolu olmasi. Bir de tabi basina gelen seyle de ilgili olarak, durustluk soooon derece onemli... Bizimkinde o konuda begendigim birsey var, oglum yurumeye calistigi icin simdi sık sık dusuyor ve bazen kafayi gozu sıkı vuruyor biryerlere. Ben eve geldigimde bakicimiz mutlaka dusmus oldugunu nereye carptigini falan soyluyor. Bunu bilmek iyi birsey.. Ev isi konusunda da hemfikirim senle, bizimki sadece oglumun odasindan sorumlu. Zaten evin sorumlulugunu yuklemek direkt ihmalkarliga kanal acmak..
:)

yummymummy dedi ki...

asli naber? Nasil yapiyorsunuz hergun ona mi birakiyorsun, birlikte mi oturuyorsunuz? Gonlun rahat icin kus gibidir, sahane olmus bu!

Noni dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Noni dedi ki...

Ben de ablamdan iyi biliyorum, onun da 2 bebişi var ve gerçekten bir bakıcı şart, yoksa tüm yük annenin üzerinde oluyor ama diğer taraftan mikrop bulaştırma ihtimalinin her zaman olması da kötü tabii :(

Bu arada Mart'a da bişey kalmadı şimdiden kolay bir doğum olmasını diliyorum :)

not: Az önce kelime hatası yapmışım comment'imi silip yeniden yazdım.

Adsız dedi ki...

Blogun çok keyifli memnun oldum...

KUGUU dedi ki...

Gecmis olsun MUMMYcgm, artik daha iyi oldugunuza svndm.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Yummy şimdi de ziyaret sırası bende.
tatlı dilin beni çok güldürdü...İyi ki ziyaret edilmişim dedim..
Bir de birinci daha bebekken ikinciye hamile bir saygıdeger anne bulmak da hos tabi. benimki 27 aylık ve ben ikinci cocuk icin tohuma dogru kacmak dersek az kalacak koşmak durumundayken bile hala mırın kırın ediyorum.
bir bakayım bakayım bu Yummy kadın nasıl oldu da boyle cesaretli cıktı? :)
BEn nedense hamileleri cok severim. HArika bir sürec olsun 2. dogumun da.
ve mükemmeli yakalayacagın bir bakıcı dilerim sana.
Not: seni linklerime almamda sakınca yoktur di miiii...

bakiciilan dedi ki...

Tecrübeli ve referanslı bebek bakıcısı çocuk bakıcısı hasta ve yaşlı bakıcısı hemşire arayan aileler , bakıcı arayan aileleri,bakıcıslık işi arayan bakıcıları ve danışmanlık firmalarını bir araya getiren Türkiye'nin en büyük bakıcı ilan sitesine hepiniz davetlisiniz
http://www.bakiciilan.net/

www.nannyturkey.com dedi ki...

Bakıcı İlan Sitesi Üyeliksiz Ücretsiz İlanlar Verme http://www.nannyturkey.com çocuk bakıcısı/ bebek bakıcısı/ hasta bakıcısı/dadı/hemşire arıyorum diyenler ücretsiz ilan verme sitesi Kategoriler ; bebek bakıcısı ilanları, bebek bakıcısı aranıyor, bebek bakıcısı iş arıyor, çocuk bakıcısı, hasta bakıcısı, yaşlı bakıcısı, dadı, hemşire, refakatçi, ev işlerine yardımcı yatılı ve gündüzlü yerli yabancı personeller. http://www.nannyturkey.com